Aktualności

Poznaj nowe informacje na rynku

Sukces tkwi w szczegółach, czyli jak prowadzić skuteczne działania employer branding’owe

Czym się interesujesz? Co lubisz robić w czasie wolnym? Jaki jest twój sposób na radzenie sobie ze stresem? To nie pytania rekrutacyjne. To pytania, na które pracodawca musi znać odpowiedź, aby efektywnie zorganizować przestrzeń pracy.

Osiem godzin pracy na najwyższych obrotach to utopia, szczególnie jeśli wykonywane obowiązki wymagają dużego skupienia lub twórczego myślenia. Dla pracodawców nie jest to odkryciem, stąd w oferowanych benefitach pracy pojawiają się zielone strefy relaksu, pokoje zabaw z grami video czy darmowe posiłki.

W dobie mnogości benefitów, Luxmed i Multisport są już niemalże standardem i nie robią na pracownikach wrażenia. O tym, jakie benefity są kuszące dla pracowników, decydują indywidualne predyspozycje, więc przy wyborze świadczeń warto wnikliwie przyjrzeć się swojemu zespołowi. Przykładowo dla młodych rodziców benefitem będzie miejsce w przedszkolu firmowym, czy polityka prorodzinna firmy; dla singli z kolei np. konkursy z nagrodami finansowymi czy wycieczki – komentuje Magdalena Słowik, HR Specialist. W wyścigu o pracownika pracodawcy zapominają jednak o podstawowej kwestii.

Biuro czy plac zabaw?

Najnowsza konsola w pokoju relaksu nie jest warunkiem niezbędnym do efektywnej pracy. Takim warunkiem jest za to komfortowe miejsce pracy. Czym jest „komfortowe miejsce pracy”?

Ważne jest dopasowanie potrzeb do konkretnych grup zawodowych. W branży IT czy biurach architektonicznych będą to ruchome, regulowane biurka, wysokiej klasy fotele i najwyższej jakości sprzęt i oprogramowanie. Telefoniczny doradca klienta będzie natomiast wymagał, by stanowisko było wyciszone i komfortowe – komentuje Magdalena Słowik.

Dla pracowników istotne są również cechy biura, które wpływają na ich życie po pracy. Przykładem biurowca, który pozostawia pracownikom wiele możliwości spędzenia wolnego czasu jest AFI V.Offices. W promieniu kilometra od biurowca znajduje się 13 restauracji, 11 przedszkoli oraz kilka teatrów, kin i klubów fitness. Dojazd do biura komunikacją miejską z większości dzielnic Krakowa zajmuje od 5 do 15 minut. Na zmotoryzowanych czeka parking naziemny i podziemny (łącznie ponad 400 miejsc parkingowych) oraz stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Dogodna komunikacja oraz bliskość miasta to nie tylko efektywniejsze wykorzystanie czasu wolnego przez pracownika, ale także możliwość kreowania spontanicznych integracji wewnątrz zespołu.

Sukces tkwi w szczegółach

Skuteczny employer branding nie kończy się na inwestowaniu w najpopularniejsze (lub najbardziej ekstrawaganckie) benefity pozapłacowe. O tym, kim są i jakie pasje mają pracownicy należy pamiętać cały czas – w trakcie rekrutacji, podczas zwykłego okresu pracy czy w obliczu zmian – na przykład zmiany siedziby firmy. Być może nie odgórnie przyznawane wszystkim korzyści pozapłacowe, a lokalizacja czy szczegóły wyposażenia biura okażą się kluczowe dla pracownika.